Friday, March 1, 2019

Povestea academică



Printre amintirile mele cele mai timpurii se numără diminețile din perioada grădiniței, când mă trezeam devreme, pentru a ajunge la gimnastică înainte de a merge la grădiniță. Deşi era un program obositor, eram mereu nerăbdătoare să particip în activitățile de la grădiniță.

Interesul meu pentru învățătură s-a conturat mai clar în clasa I, când am purtat ocluzor pentru câteva luni. Deoarece vedeam doar lumini şi umbre, a fost complicat să învăț cum să scriu. Totuşi, eram determinată. Exersam zilnic timp de ore întregi, bazându-mă în mare măsură pe mişcările pe care mâna mea trebuia să le facă pentru a scrie. Spre sfârşitul clasei I, am scris prima temă fără ajutor din partea mamei. Era doar începutul.

Am continuat să învăț şi să-mi dezvolt una dintre cele mai mari pasiuni: cititul. În clasa a VII- a, am citit primul roman în limba engleză, deoarece nu fusese încă publicat în România. A fost nevoie de multe săptămâni şi de trei dicționare, dar am reuşit.

 La liceu, am ales să merg la profil real, de matematică- informatică. Acolo s-a ivit în mod neaşteptat ocazia de a-mi dezvolta capacitatea de a comunica în limba engleză, când profesoara ne-a provocat să ne pregătim pentru examenul Cambridge. Eram atrasă de oportunitățile pe care le deschidea cunoaşterea unei limbi străine, în special de posibilitatea de a lua legătura cu persoane din alte țări (legătură care m-a ajutat să descopăr şi operația de rizotomie), dar şi de capacitatea de a citi mai multe cărți din literatura britanică şi americană în limba lor originală. Rezolvarea culegerilor mi se părea o activitate recreativă. În iunie am susținut examenul Cambridge Proficiency English, considerat cel mai dificil examen de limbă, iar în iulie am primit certificatul care atestă că pot comunica în engleză la nivelul C2, nivelul unui vorbitor nativ cu studii superioare.
Cunoaşterea limbii engleze a fost esențială în clasa a XI- a, când am fost unul dintre elevii selectați pentru un program Erasmus+. În cadrul programului, am avut ocazia de a petrece două săptămâni în Marea Britanie. Acolo am experimentat un sistem educațional diferit şi am descoperit modul inedit în care este abordată informatica în Wales. A fost o provocare care m-a determinat să gândesc creativ, să abordez anumite probleme în moduri noi şi să mă adaptez rapid unui sistem diferit. Am fost plăcut surprinsă de sistemul educațional din Marea Britanie, cele două săptămâni petrecute în Regatul Unit determinându-mă să iau în considerare ideea de a aplica la facultate acolo.

Experiența Erasmus+, efortul depus pe plan academic, obținerea certificatului Cambridge, dar şi mediile obținute în anii anteriori (9.86 în clasa a IX-a, 9.93 în clasa a X- a și 9.87 în clasa a XI-a) mi-au dat posibilitatea de a realiza o aplicație competitivă pentru universitățiile din Anglia. Un rol foarte important în cadrul aplicației l-a avut şi lectura individuală, în special cărțile de neuroştiințe şi psihologie pe care le-am citit în limba engleză. Am decis că aş vrea să studiez neuroştiința şi psihologia deoarece am fost mereu interesată de legătura dintre minte şi creier, de bazele psihologice şi biologice ale personalității, dar şi de efectele pe care le are asupra creierului o afecțiune precum paralizia cerebrală. Am primit oferte de la patru universități: University College London (cunoscută pe plan mondial pentru cercetarea în domeniul neuroştiințelor), University of Manchester, King's College London şi University of Warwick. Nu exclud ideea de a rămâne în țară, dar intenționez să accept una dintre oferte. Totuși, sunt conștientă că efortul de a fi independentă în străinătate cu mobilitatea mea actuală ar fi imens.

În timpul liber, îmi explorez latura artistică. Am experimentat cu pictura pe sticlă, pictura în ulei şi acrilic, felicitări cusute şi nu numai. Uneori refac un desene vechi, pentru a aplica tehnici noi şi pentru a verifica dacă am progresat. Am încercat şi să croşetez, dar s-a dovedit puțin prea complicat din cauză că şi mâinile mele sunt afectate de paralizia cerebrală. A fost totuşi o provocare interesantă. Am o pasiune pentru excursiile în aer liber, în special la munte, unde mă pot bucura de aerul curat şi de peisajele surprinzătoare. Din cauza declinului fizic din ultimii ani e mult mai greu să merg pe distanțe mai lungi şi pe teren accidentat, deci excursiile sunt mai rare. Fiecare este pentru mine o reuşită.           

Pentru mine, rizotomia este șansa unei vieți independente, singurul lucru care ar putea opri regresul fizic, înlocuindu-l cu progres, șansa de a începe facultatea fără incertitudine, fără a mă întreba dacă voi ceda sub presiunea suplimentară cauzată de efortul din ce în ce mai mare pe care trebuie să îl depun pentru a mă descurca singură.

3 comments:

  1. Voi treceți prin dificultăți financiare sau dacă vă aflați într-un dezastru financiar și aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere sau aveți nevoie de împrumut pentru a vă rezolva datoriile sau pentru a vă plăti facturile, pentru a începe o afacere frumoasă sau pentru a vă greu să obțineți împrumut de capital de la băncile locale, contactați prin: E-mail: fastreliablefirm@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Salutare tuturor!
    Sunt Maria, locuiesc în prezent în Bălți, Moldova. În prezent sunt văduvă cu Doi copii și am rămas blocată într-o situație financiară în octombrie și a trebuit să mă refinanțez și să îmi plătesc facturile. Am încercat să caut împrumuturi de la diverse firme de împrumut, atât private cât și corporative, dar niciodată cu succes, iar majoritatea baăncilor mi-au refuzat creditul. Dar, așa cum ar avea Dumnezeu, am fost prezentat unui Cooperativ Runs de către un bărbat al lui Dumnezeu, un creditor privat de împrumut care mi-a acordat un împrumut de 80.000 euro și astăzi sunt proprietar de afaceri și copiii mei se descurcă bine în acest moment, dacă trebuie să contactați orice firmă cu referire la asigurarea unui împrumut fără garanție, fără cec de credit, niciun co-semnatar cu doar 2% dobândă și planuri de rambursare mai bune și program, vă rugăm să contactați domnul Dante Paola prin e-mail: dantecooperativehelp@hotmail.com El nu știe că fac asta, dar acum sunt atât de fericit și am decis să îi las pe oameni să știe mai multe despre el și, de asemenea, vreau ca Dumnezeu să-l binecuvânteze mai mult. Îl puteți contacta prin e-mailul său: dantecooperativehelp@hotmail.com pentru apel rapid de chat sau whatsapp / +35677926593

    Mulțumiri
    Maria

    ReplyDelete
  3. Sunt Evelyn Russell rezidentă la 808 NE 19 St Oklahoma City, sunt single
    mama binecuvântată cu 2 fiice. De ceva vreme am căutat
    un împrumut autentic de împrumut, care m-ar putea ajuta cu un împrumut, deoarece nu mai am
    treaba, tot ce am primit au fost glumiți care m-au făcut să am încredere în ei și la final
    mi-a luat banii fără să-mi acorde vreun împrumut, speranța mi-a fost pierdută, m-am confundat
    și frustrat, a devenit dificil pentru familia mea să mă hrănesc cu o masă bună,
    Nu am vrut niciodată să am nimic de-a face cu nicio companie de împrumuturi de împrumuturi
    internetul din nou. Până nu am întâlnit un împrumutat de Dumnezeu care mi-a schimbat
    viața și cea a familiei mele Prin ajutorul unui membru al bursei „a
    creditor cu frica de Dumnezeu în el domnule Larry John, el a fost omul că Dumnezeu
    trimis să-mi ridice familia de suferință. La început am crezut că nu
    va fi posibil datorită experienței mele anterioare până când am primit împrumutul meu
    în valoare de 225.000,00 USD în mai puțin de 24 de ore. Deci sfatul meu pentru oricine
    este cu adevărat nevoie de împrumut este de a-L contacta prin intermediul acestui funcționar
    e-mail: - (larryjohncapitalinvestment@gmail.com). Mulțumesc și Dumnezeu să binecuvânteze

    ReplyDelete